Perkėla Klaipėdoje: niekas nenorėjo, bet visi džiaugiasi
1986 m. spalio 3 d. buvo iškilmingai atidaryta tarptautinė geležinkelio vagonus gabenančių keltų perkėla tarp Klaipėdos ir Mukrano (jūrų uostas Riugeno saloje, Vokietijoje). Tačiau vietiniai gyventojai ir visa Lietuvos valdžia nesidžiaugė šiuo atidarymu. Kodėl atidarymo nelydėjo šventinės nuotaikos ir kas vėliau pasikeitė, kad šiandien – tai visiems džiaugsmą keliantis objektas?
Geležinkelio keltų linija Klaipėda-Mukranas arba tiesiog Mukrano perkėla buvo įkurta kariniais tikslais: skirta aprūpinti SSSR karinius dalinius tuometinės VDR teritorijoje, o po sovietų valdžios žlugimo perkėla buvo skirta išgabenti karinę techniką iš šios teritorijos. Perkėlą aptarnavo trys Klaipėdos keltai – „Vilnius“, „Kaunas“ ir „Klaipėda“, ir du Mukrano keltai – „Petersburg“ (anksčiau „Mukran“) ir „Greifswald“. Visi penki keltai buvo didžiausi geležinkelio vagonus gabenantys keltai pasaulyje, todėl buvo įtraukti į Gineso rekordų knygą.
Tiek Lietuvos valdžia, tiek gyventojai dėjo visas pastangas, kad tokio karinio objekto statybos neįvyktų, tačiau į norus per daug atsižvelgta nebuvo, o siekiant sumažinti gyventojų nepasitenkinimą, buvo pradėti Klaipėdos infrastruktūros gerinimo ir miesto gražinimo darbai, kurie, deja, ne visi buvo baigti, nes statybos sustojo atgavus Lietuvos Respublikos nepriklausomybę.
Tik praėjus daugybei metų tenka pripažinti, kad Mukrano ir Klaipėdos keltas atnešė Lietuvai ir ypač Klaipėdai daugiau naudos nei žalos: per nepriklausomybės metus, vargu, ar būtume sugebėję pastatyti tokio masto perkėlą, kurią dabar užteko tik pritaikyti žmonių, krovinių ir transporto priemonių perkėlimui. Visos statybos nuo nulio būtų kainavusios labai daug, o per tą laiką būtume praradę daug pelno iš turizmo ir krovinių gabenimo. Mukrano perkėla atgavus Lietuvos Respublikos nepriklausomybę tapo Lietuvos Jūrų perkėlos terminalu.
Taigi, nėra to blogo, kas neišeitų į gerą: Klaipėda priešinosi perkėlos statyboms, tačiau šiandien perkėla – vienas iš pagrindinių miesto pelno šaltinių.
Komentarų nėra.