Kaip veikia automobilio variklis?
Sakoma, kad variklis yra automobilio širdis – ir tai tiesa, be jo automobilis nevažiuotų. Kaip tai veikia? Dėl ko automobilis, pasukus raktelį užvedimo spynelėje ar paspaudus užvedimo mygtuką, skleidžia daugiau ar mažiau malonų garsą? Kaip variklis gali priversti suktis ratus? Sunku būtų po vieną apibūdinti visų pasaulyje egzistuojančių variklių tipus. Tačiau yra schema, kuri, išskyrus keletą išimčių, išlieka nepakitusi ir kuri yra lengviausias būdas paaiškinti, kaip veikia automobilio vidaus degimo variklis, t.y. tas, kuris degina benziną ar alyvą. Tad nuo pirmųjų gresiančių variklio problemų simptomų priklauso variklio remonto kaina.
Variklio darbas automobilyje
Paprastai visą darbą variklyje atlieka stūmoklis. Būtent jis cilindre juda principu „įstumti“ ir „ištraukti“. Nuosekliai – vieną kartą aukštyn, vieną kartą žemyn.
Kad sukurtų darbą, stūmoklis turi šiek tiek padirbėti ir cilindre atlikti net keturis judesius – iš pradžių jis įsiurbia orą ar mišinį per atvirą įsiurbimo vožtuvą, nuslysdamas iki pat cilindro dugno. Kai jis atsiduria oro pripildyto cilindro apačioje, vožtuvas užsidaro. Kai cilindras užpildomas oru, stūmoklis juos stipriai suspaudžia, keldamas aukštyn. Suslėgtas oras įpurškiamas degalais per purkštuką iš viršaus arba atsiranda kibirkštis, kuri sukelia sprogimą. Kai įvyksta sprogimas, turi būti geras trenksmas – stūmoklis nori to ar ne natūraliai krenta žemyn. Taigi, kai stūmoklis yra visur, jis daro dar vieną judesį aukštyn. Ten jo jau laukia atidarytas išmetimo vožtuvas, pro kurį stūmoklis išstumia dūmus, kurie galiausiai išeina iš išmetimo vamzdžio, esančio po jūsų automobiliu.
Žinoma, variklis paprastai turi keletą stūmoklių ir cilindrų. Paprastai kuo jų daugiau, tuo sklandžiau veikia variklis, o kuo didesnė šių cilindrų talpa, tuo didesnis variklio potencialas, taigi – geresnis įsibėgėjimas, geresnė dinamika, bet ir didesnės degalų sąnaudos.
Komentarų nėra.