Ekologiški produktai — mada ar nauda?
Paskutiniais metais ekologiškumo tema yra epicentre. Daugelis žmonių pradėjo viešai eskaluoti, kokia svarbi yra ekologija, sveiki ir natūralūs maisto produktai ar kosmetika. Žinomi žmonės, neaišku ar natūraliai, ar rinkodaros tikslais, pasiskelbė vegetarais, ekologais, gamtos ir sveikatos puoselėtojais. To pasekoje, prekybos centrus ir kosmetikos parduotuves užplūdo ekologiškos prekės. Žmonės pasekė „populiariųjų“ pėdomis ir pradėjo domėtis sveikesniais dalykais. Tačiau ar tai nėra vien tik mada ir susiformavęs stereotipas?
Gvildenant ekologiškų produktų temą galima išskirti du flangus. Pirmasis — žmonės nuoširdžiai tikintys šia idėja ir ją puoselėjantys. Antrasis — tie, kurie vaikosi madas ir stengiasi neatsilikti nuo „bandos“. Pirmuoju atveju ekologiški produktai vaidina stiprų vaidmenį. Jie yra simbolis ir įrankis į sveikesnį, natūralesnį gyvenimą. Ekologiškų produktų puoselėtai ne tik perka šiuos produktus, bet jų visas gyvenimo būdas yra susijęs su ekologija, sveikatos, geros savijautos ir gamtos-žmogaus harmonija. Apklausų rezultatai rodo, kad daugiau nei 80% žmonių perka ekologiškus produktus dėl to, kad šie yra pagaminti saugant aplinką ir yra tiesiogiai susiję su gausybės paukščių, vabzdžių išsaugojimu bei gyvūnų ir augalų rūšių įvairovės skatinimu. Įdomu tai, kad daugeliui žmonių šis ekologijos privalumas atrodo netgi svarbesnis nei pačių produktų vertingumas ar skonis.
Antruoju atveju, ekologiški produktai yra noras išpopuliarėti, išbandyti tai, ką išbandė daugelis. Šioje situacijoje ekologiški produktai tampa savireklamos įrankiu. Juo, deja, naudojasi nemaža dalis garsių žmonių. Dar vienas aspektas, kodėl ekologiškų produktų populiarumą galima lyginti su mada — tai laikinumas. Tikrieji ekologijos šalininkai savo idėjų ir požiūrio neatsisako. Jiems tai natūralus gyvenimo būdas. Tuo tarpu tie, kurie vaikosi žinomumo, palaipsniui atsisako jiems nepriimtinų idėjų, nes randa kažką naujo, populiaresnio.
Komentarų nėra.